Currenda
Regulamin uczestnictwa zdalnego (online) w Webinarze "Cyberbezpieczeństwo jako niezbędny element prowadzania biznesu"

§ 1
Przedmiot Regulaminu
Regulamin określa:
1) ogólne warunki organizacji i przebiegu Webinaru;
2) prawa i obowiązki Uczestników Webinaru;
3) zasady i sposób świadczenia przez Organizatora usług drogą elektroniczną dla Uczestników.
§ 2
Słownik pojęć
Ilekroć w niniejszym regulaminie występują poniżej zdefiniowane pojęcia, należy je rozumieć w następujący sposób:
1) Organizator – Currenda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sopocie (81-853), Al. Niepodległości 703A wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez VIII Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ w Gdańsku pod numerem KRS 0000052544, NIP 5851349001, REGON 191764433, kapitał zakładowy 3.850.000,00 zł;
2) Współorganizator – DAGMA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-478), ul. Pszczyńska 15, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez VIII Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego Katowice-Wschód w Katowicach pod numerem KRS 0000130206, NIP 6340126068, REGON: 008173852, kapitał zakładowy 75.000,00 zł;
3) Czytelnia – serwis „Czytelnia”, którego właścicielem jest Currenda, a który dostępny pod adresem: https://czytelnia.currenda.pl/ i z wykorzystaniem którego przeprowadzony zostanie Webinar; Dostęp do Czytelni możliwy jest wyłącznie dla osób posiadających Profil Currenda (konto) w Platformie Moja Currenda;
4) Platforma Moja Currenda – usługa Currendy świadczona na rzecz Użytkowników zgodnie postanowieniami regulaminu: https://cadm.currenda.pl/uploads/regulations/22/regulamin-moja-currenda.pdf.
5) Regulamin – niniejszy Regulamin;
6) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
7) Uczestnik – pełnoletnia osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, która zgłosiła swoje bierne uczestnictwo w Webinarze w formie zdalnej (online) i zaakceptowała Regulamin, a Organizator nie wykluczył jej udziału w Webinarze;
8) Webinar – wydarzenie pt. „Cyberbezpieczeństwo jako niezbędny element prowadzania biznesu” – realizowane przez Organizatora w dniach: 19 lutego 2025 roku i 5 marca 2025 roku, od godziny 11:00 CET.
§ 3
Zgłoszenie i warunki uczestnictwa w Webinarze
- Webinar ma charakter zamknięty, co oznacza, że mogą w nim wziąć udział wyłącznie osoby, których udział został zaakceptowany przez Organizatora, po uprzednim zgłoszeniu uczestnictwa zgodnie z postanowieniami Regulaminu i pod warunkiem posiadania Profilu Currendy w Platformie Moja Currenda. Webinar jest dedykowany dla środowisk prawniczych, w szczególności dla Uczestników będących adwokatami, radcami, notariuszami, komornikami oraz dla przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego – w szczególności dla pracowników urzędów, uczelni oraz firm prywatnych i publicznych, w tym spółek i jednoosobowych działalności gospodarczych.
- Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i zakwalifikowania do udziału w Webinarze jest przekazywane Uczestnikowi pocztą elektroniczną na adres wskazany w formularzu rejestracyjnym. Dostęp do Webinaru w trybie zdalnym (online) możliwy jest wyłącznie po zalogowaniu do Czytelni za pomocą konta Uczestnika w Platformie Moja Currenda.
- Uczestnik, który nie posiada konta w Platformie Moja Currenda w celu uzyskania dostępu do Webinar w trybie zdalnym (online) powinien uprzednio zarejestrować się na Platformie Moja Currenda, co możliwe jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie internetowej https://profil.currenda.pl/rejestracja i akceptację Ogólnych Warunków Użytkowania Platformy Moja Currenda: https://cadm.currenda.pl/uploads/regulations/22/regulamin-moja-currenda.pdf
- Użytkownik zobowiązany jest wskazać w zgłoszeniu adres e-mail tożsamy z adresem wskazanym do utworzenia konta w Platformie Moja Currenda.
- Uczestnik akceptuje Regulamin poprzez zaznaczenie pola potwierdzenia przy oświadczeniu o akceptacji postanowień Regulaminu, które zamieszczone będzie w treści formularza rejestracyjnego. Treść Regulaminu udostępniona jest na stronie internetowej dostępnej pod adresem https://www.currenda.pl/regulamin_cyberbezpieczenstwo_jako_niezbedny_element_prowadzania_biznesu/, wskazanym również jako link w formularzu rejestracyjnym.
- Aby uczestniczyć w Webinarze, Uczestnik musi spełnić łącznie następujące warunki:
a. dokonać skutecznego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej,
b. spełnić wymagania techniczne określonych w § 5 Regulaminu;
c. posiadać Profil Currenda (konto) w Platformie Moja Currenda, którego utworzenie jest bezpłatne, a dostęp realizowany jest w oparciu o regulamin – Ogólne Warunki Użytkowania Platformy Moja Currenda: https://cadm.currenda.pl/uploads/regulations/22/regulamin-moja-currenda.pdf, z którym Uczestnik zobowiązany jest się zapoznać, zaakceptować go podczas tworzenia konta i przestrzegać jego postanowień;
d. zalogować się do Czytelni (poprzez konto w Platformie Moja Currenda) na czas Webinaru,
e. zapoznać się, zaakceptować i przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu oraz regulaminu Czytelni: https://czytelnia.currenda.pl/images/regulamin.pdf - Uczestnik w ramach uczestnictwa w Webinarze zobowiązuje się przestrzegać zakazu dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także uczestniczyć w Webinarze w sposób zgodny z przepisami prawa, nie naruszając praw i dobrego imienia osób trzecich oraz nie naruszając uzasadnionych interesów Organizatora oraz innych Uczestników. Podczas Webinaru obowiązuje bezwzględny zakaz zastraszania, prześladowania, używania niewłaściwych uwag lub komentarzy. Zabrania się używania słów oraz symboli powszechnie uznanych za niedozwolone, w tym wulgaryzmów lub określeń mogących powodować obrazę uczuć religijnych lub światopoglądowych oraz wskazujących na dyskryminację.
- Uczestnik w trakcie Webinaru ma prawo zadawania pytań poprzez korzystanie z narzędzia czatu. Pytanie oraz login Uczestnika są widoczne dla innych osób uczestniczących w Webinarze.
- Organizator nie przetwarza wizerunku Uczestnika. Uczestnik nie ma technicznej możliwości przekazania dźwięku lub obrazu w ramach Webinaru.
- W przypadku naruszenia przez Uczestnika warunków Regulaminu, Organizator ma prawo zablokować Uczestnikowi dostęp do Webinaru.
- Przebieg Webinaru będzie rejestrowany celem jego późniejszej publikacji. Organizator zastrzega, że nagranie Webinaru zostanie opublikowane w formie niezawierającej danych osobowych Uczestników.
- Brak przestrzegania Regulaminu przez Uczestnika skutkować może jego wykluczeniem z udziału w Webinarze przez Organizatora.
§ 4
Termin i sposób przeprowadzenia Webinaru
- Informacje o szczegółowym terminie przeprowadzenia Webinaru przekazane zostaną w treści formularza rejestracyjnego, w treści zaproszenia oraz na stronie internetowej Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania, zmiany terminu i programu Webinaru.
- Dostęp zdalny do Webinaru realizowany będzie za pośrednictwem Czytelni. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany serwisu za pośrednictwem którego udostępniony zostanie Uczestnikom Webinar, w przypadku wystąpienia problemów natury technicznej lub organizacyjnej. W takim przypadku Organizator poinformuje Uczestników o zmienionych warunkach dostępu do Webinaru.
- Uczestnik otrzyma drogą elektroniczną na podany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej link do transmisji Webinaru.
- Udział w Webinarze jest dobrowolny i nieodpłatny, a Uczestnik ma prawo do rozpoczęcia i zakończenia udziału w Webinarze w dowolnym momencie jej trwania.
§ 5
Warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną
Warunkiem uczestnictwa w Webinarze jest dysponowanie przez Uczestnika dostępem do Internetu i sprzętem komputerowym lub urządzeniem mobilnym oraz oprogramowaniem spełniającym wymagania Czytelni tj.:
1) komputer lub inne urządzenie obsługujące przeglądarkę internetową typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Edge,
2) urządzenie wskazane w punkcie 1) powyżej musi być połączone z wyświetlaczem o szerokości ekranu większej niż 1249 pikseli,
3) urządzenie wskazane w punkcie 1) powyżej musi mieć aktywne połączenie z siecią publiczną (Internet),
4) urządzenie wskazane w punkcie 1) powyżej musi mieć włączoną obsługę skryptów JavaScript oraz zapisywanie tylko i wyłącznie niezbędnych plików cookies.
§ 6
Odpowiedzialność
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
- niedostępność lub zakłócenia w działaniu Czytelni lub Platformy Moja Currenda i przebiegu Webinaru nieleżące po stronie Organizatora,
- niespełnienie przez Uczestnika warunków technicznych wskazanych w Regulaminie,
- zdarzenia spowodowane siłą wyższą,
- W zakresie, w jakim jest to dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów prawa, Organizator wyłącza swoją odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju skutki związane z uczestniczeniem Uczestnika w Webinarze, w tym za szkody z tego wynikłe lub niemożność udziału Uczestnika w Webinarze.
§ 7
Ochrona własności intelektualnej
- Organizator posiada prawa autorskie majątkowe do materiałów powstałych i udostępnionych w trakcie Webinaru. Jakiekolwiek przetwarzanie, kopiowanie, upowszechnianie, wprowadzanie zmian, przesyłanie, drukowanie, publiczne odtwarzanie otrzymywanych materiałów jest zabronione bez uprzedniej zgody Organizatora.
- W przypadku udostępnienia nagrania z Webinaru, Organizator udziela Uczestnikom Webinaru niewyłącznej i niezbywalnej licencji do korzystania z nagrania, wyłącznie dla potrzeb osobistych Uczestnika. Uczestnik nie ma prawa zwielokrotniania lub wprowadzania do obrotu treści Webinaru oraz jakiegokolwiek innego udostępniania osobom trzecim ani udzielania dalszych licencji.
- Uczestnik nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku ani obrazu Webinaru i bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Organizatora.
§ 8
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Uczestników Webinaru jest Organizator.
- Organizator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem iod@currenda.pl
- Dane osobowe Uczestnika Webinaru przetwarzane są przez Organizatora w celu:
- Zawarcia i wykonania umowy (tj. udziału w Webinarze, którego warunki określa niniejszy Regulamin), w tym kontaktowania się w związku z uczestnictwem w Webinarze – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- Rozpatrywania reklamacji, o których mowa w § 9 Regulaminu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- Dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- W razie wyrażenia zgody na komunikację marketingową w formie elektronicznej – do promocji własnych produktów i usług.
- Podanie danych koniecznych do zawarcia i realizacji umowy (imię, nazwisko, adres e-mail) jest dobrowolne, jednak warunkuje jej zawarcie. Udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w dowolnym momencie wycofana bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://www.currenda.pl/polityka-prywatnosci.
- Odbiorcami danych będą podmioty, którym Organizator powierzył przetwarzanie danych w zakresie niezbędnym do realizacji i obsługi Webinaru.
- Dane Uczestników mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Z uwagi na to, że Webinar będzie transmitowany w Czytelni przy wykorzystaniu Platformy LiveWebinar należącej do RTCLab Sp. z o.o., dane osobowe Uczestników mogą być przekazywane do państwa trzeciego tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy. Odpowiedni poziom ochrony danych osobowych jest zapewniony poprzez zawarcie umów w oparciu o standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską. Szczegółowe informacje o zgodności przetwarzania danych przez LiveWebinar z wymogami RODO dostępne są pod adresem https://www.livewebinar.com/pl/legal/privacy.
- Okres przetwarzania danych jest ustalany w oparciu o istniejący cel przetwarzania. Okres przetwarzania danych może wynikać z przepisów prawa, gdy stanowią one podstawę przetwarzania. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Organizatora – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub zgłoszenie skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Jeżeli podstawę przetwarzania stanowi niezbędność do zawarcia i wykonania umowy, dane są przetwarzane do momentu jej rozwiązania i upływu okresu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
- W związku z przetwarzaniem danych osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania lub usunięcia na zasadach określonych w art. 15-17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO,
- prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO,
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 21 RODO,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 9
Tryb i sposób składania reklamacji
- Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Webinaru. Reklamacja musi zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności objętych reklamacją.
- Reklamacje można składać drogą elektroniczną na adres: marketing@currenda.pl
- Postępowanie reklamacyjne prowadzone jest przez Organizatora, który dołoży wszelkich starań, aby obsługa reklamacji była dokonana z należytą starannością, wnikliwie i terminowo, z uwzględnieniem wszystkich okoliczności sprawy.
- Reklamacje rozpatrywane są przez Organizatora w terminie 30 dni od dnia ich wpływu do Organizatora.
- O wyniku postępowania reklamacyjnego Uczestnik zostanie powiadomiony z zachowaniem formy złożenia reklamacji lub w formie zgodnej ze złożoną przez siebie dyspozycją.
- Organizator wyraża wolę ugodowego rozwiązywania ewentualnych sporów. Jeżeli spór powstaje w ramach relacji z konsumentem, sposobem polubownego rozwiązania ewentualnie zaistniałych sporów może być skorzystanie z platformy ODR (Online Dispute Resolution), do której dostęp jest zapewniany pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL . Adresem poczty elektronicznej Organizatora, właściwym jako pierwszy punkt kontaktu, jest sekretariat@currenda.pl.
- Mając na względzie, że udział w Webinarze jest nieodpłatny w sprawach związanych z prawami konsumentów, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, stosuje się ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w zakresie określonym w postanowieniu art. 3 ust 1 pkt 10 ww. ustawy.
- W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.
§ 10
Postanowienia końcowe
- Regulamin udostępniany jest Uczestnikom nieodpłatnie w treści formularza rejestracyjnego oraz na stronie internetowej dostępnej pod adresem https://www.currenda.pl/regulamin_cyberbezpieczenstwo_jako_niezbedny_element_prowadzania_biznesu/, co umożliwia Uczestnikowi jego pozyskanie, odtworzenie oraz utrwalenie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie w przypadku:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie dotyczącym realizacji Umowy,
- zmian technologicznych lub organizacyjnych mających wpływ na realizację Umowy.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z uczestnictwem w Webinarze, których stroną nie jest konsument będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Organizatora.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.02.2025 r.